24 Haziran 2014 Salı

İçerik Pazarlama Hataları

Geçen yazımda içerik pazarlamadan ve aşamalarından bahsetmiştim.  Şimdi de bu aşamalarda yapılan hatalardan bahsetmek istiyorum. 

1. Hedef kitle seçimi
gorsel-155  İçerik pazarlamada en çok hata yapılan aşama burası. Firmalar hedef kitle belirlemek yerine herkese hitap etmeye, sayfa beğenisi/takipçi vs. toplamaya çalışıyorlar. Oysa ki takipçilerden küçük bir yüzde doğru hedef kitle oluyor ve fazla takipçi sayısı firmaların yanılmalarına sebep oluyor. Önemli olan doğru kişilere ulaşabilmek. Firmalar bunu göz ardı edip içerik ürettikleri için doğru kişiye hitap edemiyorlar. 

2. Doğru içerik
içerik-pazarlamaHedef kitle doğru belirlenebilse bile bazen hedef kitleye hitap eden içerikler üretilemiyor veya yalnızca markayla/şirketle ilgili içerikler paylaşımları yapılıyor. Bu da müşterilerin gözünde marka değerini düşürüyor. Müşterileri sıkıyor. Oysa esas hedef müşterilerin aklını ilginç bilgilerle meşgul etmek bu sayede markanın sayfasına olan ilgiyi arttırmaktır. 


3. Doğru zaman, doğru yer


hedef-kitle-reklam  Hedef kitlenin hangi sosyal platformu yoğun olarak kullandığı doğru belirlenmelidir. Ayrıca hangi saatlerde aktif olduğunu bilmek de önemli bir nokta. Bu aşamada yapılan en büyük hatalardan biri yanlış zamanda paylaşım yapmak. Doğru zamanı belirlemek için birçok için araştırma yapılmış elbette, buradaki önemli noktalardan biri bütün markaların paylaşım yaptığı saatlerden farklı bir saat belirleyebilmek. Müşterilerin marka paylaşımlarına boğulduğu saatlerde yapılan paylaşımlar kaybolup gidecektir. Ayrıca hedef kitlenin olmadığı bir sosyal platformda, ne kadar ilgi çekici paylaşım yapılırsa yapılsın, markanın fark edilmesi neredeyse olanaksızdır.

 4.  Etkileşim
etkileşim-facebook  Müşteri sesine kulak vermeyen firmalar kaybolmaya mahkumdur. Müşteriler, firmalar hakkında söz sahibi olmak, önemsenmek isterler. Bunu müşterilere göstermenin en kolay ve etkili yöntemlerinden biri de sosyal medyadır. Bir araştırmaya göre sosyal medyada yer alan markalar, müşterilerde daha çok güven oluşturuyor. Bu aşamada yapılacak hata müşteri yorumlarını görmemezliğe gelmek olacaktır. Bu durum bir süre sonra müşterilerin markadan soğumasına yol açar.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder